Przejdź do głównej zawartości

Dzień liczby Pi

 


14.03 obchodzimy dzień liczby Pi. Zebrałam kilka pomysłów na obchodzenie tego dnia.

1. Badamy liczbę Pi - przygotowujemy okrągłe przedmioty mierzymy ich obwody - za pomocą sznurka, miarki, mierzymy średnicę i obliczamy Pi. Zbieramy dane w tabeli i analizujemy.

2. Miasto liczby Pi. 
Rysujemy szerokości jednej kratki wieżowce, których wysokość odpowiada kolejnym cyfrą Pi - czyli 3  1  4 ...

Możemy przygotować karty z różnymi wzorami do uzupełnienia, np. koła



dołączyć np. do tego kod 



karta w trójkąty



Architekt zostawił nam rozpoczęty projekt miasta musi go dokończyć według jego pomysłu. Znajdź reguły i dokończ projekt. 





3. Kodujemy obraz liczby Pi. Wybrałam różne kolory, bo przy jednym dzieci kolorują całymi pasmami, nie ma efektu o który nam chodzi - odczytywania kodu. 




Rysuj według kodu:



  

4. Znajdź swoją datę urodzenia w rozwinięciu liczby Pi. Do tego posłuży nam strona http://mypiday.com?date=02-05-74&ck=fae34b68



A jeżeli chcesz policzyć ile masz Pi - lat wejdź na stronę: http://pidays.jtey.com/20/04/1990

5. Dla lubiących sztukę i matematykę polecam artykuł https://www.washingtonpost.com/news/wonk/wp/2015/03/14/10-stunning-images-show-the-beauty-hidden-in-pi/ w którym dowiemy się jaką inspiracją dla artystów jest liczba Pi. 

6. Chcesz się sprawdzić ile pamiętasz cyfr liczb Pi? 

7. Liczba Pi i rozszerzona rzeczywistość? Tak, Quiver z okazji dnia liczby Pi udostępnił tematyczną kolorowankę.


9. Zakodowana wiadomość, tajna wiadomość - generator




10. Na koniec wiersz, który może być inspiracją dla naszych uczniów - może stworzą własne?
  
O pi, Marta Jucewicz

Jaś o kole z werwą dyskutuje, 3,14159


bo dobrze temat ten czuje. 26535


Zastąpił ludolfinę słowami wierszyka. 8979


Czy ty już odgadłeś, skąd zmiana ta wynika? 32384626


Udanego Dnia LUDOLFINY







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kodowanie online dla najmłodszych.

 Praca zdalna w klasach młodszych jest prawdziwym wyzwaniem - podziwiam Panie z edukacji wczesnoszkolnej. Ja w tym roku mam 2h z pierwszą klasą - w sumie w dwóch innych, więc po godzinie z jedną. Prowadzę zajęcia z kodowania.  Chcę się dzisiaj podzielić się z Wami stronami, których używam z maluchami: 1. Po akcji Jesienne kodowanie z eTwinning powstał zbiór wspaniałych prezentacji w genial.ly, które chętnie wykorzystuję na moich lekcjach: https://wke.lt/w/s/cngpDB Oczywiście zapraszam do grupy "Programowanie z eTwinning" po więcej inspiracji. 2. Zakodowany obraz  na zdjęciach opisałam, jak zmienić ustawienia. 3. Przenoszenie kształtów w odpowiednie miejsca Klikamy w wybrany kształt i przenosimy do kratownicy w określone miejsce. 4. Kształty i kolory 5. Narzędzie do tworzenia własnych kształtów na kratownicy - możemy pokazywać np. oś symetrii 6. Symetria przenosimy kształty Symetria II Symetria, gdzie podążamy za czerwonym kwadratem. 7. Ćwiczymy pamięć - Fabryka robotów   A

Dzień Tabliczki Mnożenia

Dzień Tabliczki Mnożenia obchodzimy 2.10.2020, czas się do niego odpowiedni przygotować. Oto kilka pomysłów na ten dzień, którymi chętnie się z Wami podzielę: 1) Udział w akcji Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia https://www.wmtday.org/pl 2) Zadania i karty pracy, możecie skorzystać z gotowych materiałów np.  gotowe karty pracy 3) Przygotowanie własnych arkuszy np. bingo  lub trimino 4) Wyszukiwanie zależności w tabeli. Narzędzie do tworzenia kart pracy:  karty pracy 5) Tabele do ćwiczenia tabliczki mnożenia: Generator 6) Bingo matematyczne, uczniowie rozwiązują problemy i uzupełniają tabelę: Generator zadań 7) Połączenie tabliczki mnożenia i kodowania. Generator 8) Strona poświęcona grą online z tabliczką mnożenia w tle (język francuski) gry online 9) Aktywna nauka tabliczki mnożenia: Tak wygląda zadanie, następnie przesuwamy nożyczkami Dobieramy odpowiedni podział kwadratów: I uzupełniamy działania.  Wchodzimy na stronę:  https://calculatice.ac-lille.fr/spip.php?rubrique2  i wybieramy:

Kropka na matematyce dla klas IV- VIII

Dzień kropki coraz bliżej, czas zatem na aktywności. Dzisiaj proponuję karty pracy z odczytywaniem i zaznaczaniem współrzędnych. Wiadomość w linii: Po zaznaczeniu wszystkich punków otrzymujemy wiadomość "dot day on math" Gdzie znajdziemy generator: https://www.worksheetworks.com/math/geometry/graphing/secret-line-message.html Druga aktywność to odczytywanie punktów w układzie współrzędnych: Link do generatora Przy powtórzeniu działań na ułamkach, też możemy wplatać dzień kropki - zagrajmy w bingo! Link do generatora I na koniec, rozwiązywanie problemów matematycznych, czyli co z czym powiązać: Link do generatora Dobrego dnia kreatywności - Dot Day