Przejdź do głównej zawartości

Matematyczne kodowanie






Co potrzebujemy - cyfry od 1 do 9, my ułożyliśmy je na macie. Można zapisać cyfry na karteczkach samoprzylepnych i ułożyć kratownice. To jest nasza baza do tworzenia działań. Wykorzystujemy działania, które znamy - dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie, oraz nawiasy. Pierwsze zadanie polegało na odczytaniu kodu, przejściu przez pola i wyzbieraniu wszystkich cyfr (kod strzałkowy, każdy może dobrać do możliwości swoich dzieci). Z zebranych cyfr uczniowie budowali najmniejszą i największą liczbę. Później wykonywali działania na zebranych liczbach - tak, aby otrzymać największy i najmniejszy wynik. Nie budowali nowych liczb, tylko wykorzystali te, które mieli. Np: 3,4,5 szybko odkryli, że największa powstanie przez wymnożenie ich: 3*4*5. Jeżeli chodzi o najmniejszą należy określić w jakim zbiorze liczb się poruszamy np. tylko naturalne lub całkowite. Drugie zadanie polegało na zakodowaniu takiej drogi, by wykonując różne działania otrzymać wynik np. 126. Trzecim zadaniem i ostatnim, które udało nam się zrobić w ciągu 45 minut, było odczytanie liczby o określonych współrzędnych i tak zaplanować drogę, by wynik wyniósł 63. Dzieciaki korzystały z kalkulatorów, ćwiczyły umiejętność posługiwania się kalkulatorem, kolejność działań. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Tejmniczy ogród

Tajemniczy ogród, moja inspiracja do wyzwania w  artgrupaatc . Nocne pomysły i powstało jeszcze jedno ATC - Tajemniczy ogród....

Dzień liczby Pi

  14.03 obchodzimy dzień liczby Pi. Zebrałam kilka pomysłów na obchodzenie tego dnia. 1. Badamy liczbę Pi - przygotowujemy okrągłe przedmioty mierzymy ich obwody - za pomocą sznurka, miarki, mierzymy średnicę i obliczamy Pi. Zbieramy dane w tabeli i analizujemy. 2. Miasto liczby Pi.  Rysujemy szerokości jednej kratki wieżowce, których wysokość odpowiada kolejnym cyfrą Pi - czyli 3  1  4 ... Możemy przygotować karty z różnymi wzorami do uzupełnienia, np. koła dołączyć np. do tego kod  karta w trójkąty Architekt zostawił nam rozpoczęty projekt miasta musi go dokończyć według jego pomysłu. Znajdź reguły i dokończ projekt.  3. Kodujemy obraz liczby Pi. Wybrałam różne kolory, bo przy jednym dzieci kolorują całymi pasmami, nie ma efektu o który nam chodzi - odczytywania kodu.  Rysuj według kodu:    Umieściłam te zadania również w ganial.ly  https://view.genial.ly/603f30dfbaa8980d85bd1811/interactive-content-dzien-liczby-pi 4. Znajdź swoją datę urodzenia w rozwinięciu liczby Pi. Do tego posłu

Dzień Tabliczki Mnożenia

Dzień Tabliczki Mnożenia obchodzimy 2.10.2020, czas się do niego odpowiedni przygotować. Oto kilka pomysłów na ten dzień, którymi chętnie się z Wami podzielę: 1) Udział w akcji Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia https://www.wmtday.org/pl 2) Zadania i karty pracy, możecie skorzystać z gotowych materiałów np.  gotowe karty pracy 3) Przygotowanie własnych arkuszy np. bingo  lub trimino 4) Wyszukiwanie zależności w tabeli. Narzędzie do tworzenia kart pracy:  karty pracy 5) Tabele do ćwiczenia tabliczki mnożenia: Generator 6) Bingo matematyczne, uczniowie rozwiązują problemy i uzupełniają tabelę: Generator zadań 7) Połączenie tabliczki mnożenia i kodowania. Generator 8) Strona poświęcona grą online z tabliczką mnożenia w tle (język francuski) gry online 9) Aktywna nauka tabliczki mnożenia: Tak wygląda zadanie, następnie przesuwamy nożyczkami Dobieramy odpowiedni podział kwadratów: I uzupełniamy działania.  Wchodzimy na stronę:  https://calculatice.ac-lille.fr/spip.php?rubrique2  i wybieramy: