Przejdź do głównej zawartości

Matematyczne kodowanie






Co potrzebujemy - cyfry od 1 do 9, my ułożyliśmy je na macie. Można zapisać cyfry na karteczkach samoprzylepnych i ułożyć kratownice. To jest nasza baza do tworzenia działań. Wykorzystujemy działania, które znamy - dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie, oraz nawiasy. Pierwsze zadanie polegało na odczytaniu kodu, przejściu przez pola i wyzbieraniu wszystkich cyfr (kod strzałkowy, każdy może dobrać do możliwości swoich dzieci). Z zebranych cyfr uczniowie budowali najmniejszą i największą liczbę. Później wykonywali działania na zebranych liczbach - tak, aby otrzymać największy i najmniejszy wynik. Nie budowali nowych liczb, tylko wykorzystali te, które mieli. Np: 3,4,5 szybko odkryli, że największa powstanie przez wymnożenie ich: 3*4*5. Jeżeli chodzi o najmniejszą należy określić w jakim zbiorze liczb się poruszamy np. tylko naturalne lub całkowite. Drugie zadanie polegało na zakodowaniu takiej drogi, by wykonując różne działania otrzymać wynik np. 126. Trzecim zadaniem i ostatnim, które udało nam się zrobić w ciągu 45 minut, było odczytanie liczby o określonych współrzędnych i tak zaplanować drogę, by wynik wyniósł 63. Dzieciaki korzystały z kalkulatorów, ćwiczyły umiejętność posługiwania się kalkulatorem, kolejność działań. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Tejmniczy ogród

Tajemniczy ogród, moja inspiracja do wyzwania w  artgrupaatc . Nocne pomysły i powstało jeszcze jedno ATC - Tajemniczy ogród....

Dzień liczby Pi

  14.03 obchodzimy dzień liczby Pi. Zebrałam kilka pomysłów na obchodzenie tego dnia. 1. Badamy liczbę Pi - przygotowujemy okrągłe przedmioty mierzymy ich obwody - za pomocą sznurka, miarki, mierzymy średnicę i obliczamy Pi. Zbieramy dane w tabeli i analizujemy. 2. Miasto liczby Pi.  Rysujemy szerokości jednej kratki wieżowce, których wysokość odpowiada kolejnym cyfrą Pi - czyli 3  1  4 ... Możemy przygotować karty z różnymi wzorami do uzupełnienia, np. koła dołączyć np. do tego kod  karta w trójkąty Architekt zostawił nam rozpoczęty projekt miasta musi go dokończyć według jego pomysłu. Znajdź reguły i dokończ projekt.  3. Kodujemy obraz liczby Pi. Wybrałam różne kolory, bo przy jednym dzieci kolorują całymi pasmami, nie ma efektu o który nam chodzi - odczytywania kodu.  Rysuj według kodu:    Umieściłam te zadania również w ganial.ly  https://view.genial.ly/603f30dfbaa8980d85bd1811/interactive-content-dzien-liczby-pi 4. Znajdź swoją datę...

Kropka na matematyce dla klas IV- VIII

Dzień kropki coraz bliżej, czas zatem na aktywności. Dzisiaj proponuję karty pracy z odczytywaniem i zaznaczaniem współrzędnych. Wiadomość w linii: Po zaznaczeniu wszystkich punków otrzymujemy wiadomość "dot day on math" Gdzie znajdziemy generator: https://www.worksheetworks.com/math/geometry/graphing/secret-line-message.html Druga aktywność to odczytywanie punktów w układzie współrzędnych: Link do generatora Przy powtórzeniu działań na ułamkach, też możemy wplatać dzień kropki - zagrajmy w bingo! Link do generatora I na koniec, rozwiązywanie problemów matematycznych, czyli co z czym powiązać: Link do generatora Dobrego dnia kreatywności - Dot Day