Przejdź do głównej zawartości

Kodowanie online dla najmłodszych.

 Praca zdalna w klasach młodszych jest prawdziwym wyzwaniem - podziwiam Panie z edukacji wczesnoszkolnej. Ja w tym roku mam 2h z pierwszą klasą - w sumie w dwóch innych, więc po godzinie z jedną. Prowadzę zajęcia z kodowania. 

Chcę się dzisiaj podzielić się z Wami stronami, których używam z maluchami:

1. Po akcji Jesienne kodowanie z eTwinning powstał zbiór wspaniałych prezentacji w genial.ly, które chętnie wykorzystuję na moich lekcjach:

https://wke.lt/w/s/cngpDB

Oczywiście zapraszam do grupy "Programowanie z eTwinning" po więcej inspiracji.

2. Zakodowany obraz na zdjęciach opisałam, jak zmienić ustawienia.







Klikamy w wybrany kształt i przenosimy do kratownicy w określone miejsce.



5. Narzędzie do tworzenia własnych kształtów na kratownicy - możemy pokazywać np. oś symetrii

6. Symetria przenosimy kształty






7. Ćwiczymy pamięć - Fabryka robotów  Analizujemy obraz, liczymy ile kolorów nam brakuje, następnie idziemy do sklepu - kupujemy kolory i wracam do warsztatu.


Dajcie znać czy Wam się to przyda. Czy przygotować więcej stron i przykładów wykorzystania otwartych zasobów w edukacji?























Komentarze

  1. Dziękuję. Bardzo się przyda. Prosimy o więcej inspiracji 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mała inspiracja od googla: https://santatracker.google.com/codelab.html. W weekend propozycje narzędzi w matematyki dla edukacji wczesnoszkolnej - zapraszam.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Tejmniczy ogród

Tajemniczy ogród, moja inspiracja do wyzwania w  artgrupaatc . Nocne pomysły i powstało jeszcze jedno ATC - Tajemniczy ogród....

Dzień liczby Pi

  14.03 obchodzimy dzień liczby Pi. Zebrałam kilka pomysłów na obchodzenie tego dnia. 1. Badamy liczbę Pi - przygotowujemy okrągłe przedmioty mierzymy ich obwody - za pomocą sznurka, miarki, mierzymy średnicę i obliczamy Pi. Zbieramy dane w tabeli i analizujemy. 2. Miasto liczby Pi.  Rysujemy szerokości jednej kratki wieżowce, których wysokość odpowiada kolejnym cyfrą Pi - czyli 3  1  4 ... Możemy przygotować karty z różnymi wzorami do uzupełnienia, np. koła dołączyć np. do tego kod  karta w trójkąty Architekt zostawił nam rozpoczęty projekt miasta musi go dokończyć według jego pomysłu. Znajdź reguły i dokończ projekt.  3. Kodujemy obraz liczby Pi. Wybrałam różne kolory, bo przy jednym dzieci kolorują całymi pasmami, nie ma efektu o który nam chodzi - odczytywania kodu.  Rysuj według kodu:    Umieściłam te zadania również w ganial.ly  https://view.genial.ly/603f30dfbaa8980d85bd1811/interactive-content-dzien-liczby-pi 4. Znajdź swoją datę urodzenia w rozwinięciu liczby Pi. Do tego posłu

Superkoderzy - Zielona Góra

Od roku jestem trenerem w programie Superkoderzy - fundacji Orange. Po przerobieniu dwóch ścieżek - przyrodniczej i majsterkowiczów - mam przyjemność dzielić się swoja wiedzą z innymi nauczycielami. Pierwsza moja grupa czekała na mnie w Zielonej Górze.  O programie możecie poczytać  tutaj.  W tej edycji udział bierze 120 szkół z całej Polski, w tym ponad 70 wybrało ścieżkę " Majsterkowicze". Zapraszam na fotorelację z Zielonej Góry - 2.09.2017r.