Przejdź do głównej zawartości

Kodowanie w przedszkolu

     Kodowanie i programowanie jest teraz częścią podstawy programowej nauczania w  przedszkolu. Dzieci uczą się myśleć o kodowaniu i programowaniu jako o narzędziach, które należy zgłębiać i wykorzystywać na wielu przedmiotach. Ten sposób myślenia ma na celu osiągnięcie kilku rzeczy: udostępnienie kodowania i programowania dzieciom z różnymi zainteresowaniami oraz pokazanie uczniom, dlaczego zrozumienie, jak działa technologia, jest istotne dla ich życia, łącząc jej użycie z wieloma czynnościami. Na zajęciach sportowych - zakodowany taniec, poruszanie się po sali według określonych reguł. Na zajęciach plastycznych dzieci mogą uczyć się o pętelkach robiąc na drutach, co jest przecież sekwencją, które czasami się różnią, a czasem pozostają takie same. Wykonują rysunki według określonych instrukcji, krok po kroku. Tworzą własne instrukcje - algorytmy związane z codziennymi czynnościami. Oczywiście cała matematyka to sekwencje kodów, rozwiązywanie problemów małymi krokami. 

Jak jest rola nauki programowania?

Jak uczyć programowania w przedszkolu? 

Jakie narzędzia do tego wykorzystać?

O tym więcej w czasie spotkania na webinarium:

Link do spotkania

W czasie spotkania poznasz generatory do kart pracy, np.

ciągi logiczne:




Jak stworzyć kratownice z własnymi obrazami:

Zakodowane działania:

I wiele innych zadań związanych z kodowaniem offline i online. Zapraszam!





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Tejmniczy ogród

Tajemniczy ogród, moja inspiracja do wyzwania w  artgrupaatc . Nocne pomysły i powstało jeszcze jedno ATC - Tajemniczy ogród....

Dzień liczby Pi

  14.03 obchodzimy dzień liczby Pi. Zebrałam kilka pomysłów na obchodzenie tego dnia. 1. Badamy liczbę Pi - przygotowujemy okrągłe przedmioty mierzymy ich obwody - za pomocą sznurka, miarki, mierzymy średnicę i obliczamy Pi. Zbieramy dane w tabeli i analizujemy. 2. Miasto liczby Pi.  Rysujemy szerokości jednej kratki wieżowce, których wysokość odpowiada kolejnym cyfrą Pi - czyli 3  1  4 ... Możemy przygotować karty z różnymi wzorami do uzupełnienia, np. koła dołączyć np. do tego kod  karta w trójkąty Architekt zostawił nam rozpoczęty projekt miasta musi go dokończyć według jego pomysłu. Znajdź reguły i dokończ projekt.  3. Kodujemy obraz liczby Pi. Wybrałam różne kolory, bo przy jednym dzieci kolorują całymi pasmami, nie ma efektu o który nam chodzi - odczytywania kodu.  Rysuj według kodu:    Umieściłam te zadania również w ganial.ly  https://view.genial.ly/603f30dfbaa8980d85bd1811/interactive-content-dzien-liczby-pi 4. Znajdź swoją datę urodzenia w rozwinięciu liczby Pi. Do tego posłu

Superkoderzy - Zielona Góra

Od roku jestem trenerem w programie Superkoderzy - fundacji Orange. Po przerobieniu dwóch ścieżek - przyrodniczej i majsterkowiczów - mam przyjemność dzielić się swoja wiedzą z innymi nauczycielami. Pierwsza moja grupa czekała na mnie w Zielonej Górze.  O programie możecie poczytać  tutaj.  W tej edycji udział bierze 120 szkół z całej Polski, w tym ponad 70 wybrało ścieżkę " Majsterkowicze". Zapraszam na fotorelację z Zielonej Góry - 2.09.2017r.