Kodowanie i programowanie jest teraz częścią podstawy programowej nauczania w przedszkolu. Dzieci uczą się myśleć o kodowaniu i programowaniu jako o narzędziach, które należy zgłębiać i wykorzystywać na wielu przedmiotach. Ten sposób myślenia ma na celu osiągnięcie kilku rzeczy: udostępnienie kodowania i programowania dzieciom z różnymi zainteresowaniami oraz pokazanie uczniom, dlaczego zrozumienie, jak działa technologia, jest istotne dla ich życia, łącząc jej użycie z wieloma czynnościami. Na zajęciach sportowych - zakodowany taniec, poruszanie się po sali według określonych reguł. Na zajęciach plastycznych dzieci mogą uczyć się o pętelkach robiąc na drutach, co jest przecież sekwencją, które czasami się różnią, a czasem pozostają takie same. Wykonują rysunki według określonych instrukcji, krok po kroku. Tworzą własne instrukcje - algorytmy związane z codziennymi czynnościami. Oczywiście cała matematyka to sekwencje kodów, rozwiązywanie problemów małymi krokami.
Jak jest rola nauki programowania?
Jak uczyć programowania w przedszkolu?
Jakie narzędzia do tego wykorzystać?
O tym więcej w czasie spotkania na webinarium:
W czasie spotkania poznasz generatory do kart pracy, np.
ciągi logiczne:
Komentarze
Prześlij komentarz