Przejdź do głównej zawartości

KROPKA na matematyce - MANDALE

     "Historię Vashti i jej kropki zna coraz więcej uczniów. Sprawmy, by kolejni uczniowie dostrzegli, jak wielka siła tkwi w nich samych oraz jak wiele mogą czerpać od swoich kolegów i koleżanek. Wspólnie będziemy świętować nie tylko Dzień Kropki, ale cały Tydzień Kreatywności od 13 do 17 września. Razem odkryjmy, że ogromną frajdą jest łączenie kropek, budowanie relacji i edukacyjnych przyjaźni." tak do wspólnego projektu "Zaprzyjaźni się z Kropką" zaprasza Marlena Kowalska.  

    Kolejny raz wspólnie z uczniami będziemy rozmawiać o naszych talentach i szukać kropek na matematyce. Jednym z pomysłów na ten rok będą MANDALE. Dlaczego mandale? Rozwijają wyobraźnię, pomagają w skupieniu uwagi i koncentracji, rozwijają koordynację wzrokowo - ruchową, pomagają sie wyciszyć i zrelaksować. Mandale możemy tworzyć samodzielnie na podstawie koła - to wykorzystuje w klasie 4. Dzieci uczą się używać cyrkla tworząc własne obrazy. Możemy układać mandale z różnych elementów - w klasie wykorzystując figury, na boisku szkolnym np. z kamyków. Dzieci wyznaczają obszar określony przez nauczyciela, np. kwadrat o polu 49 dm kwadratowych, w którym tworzą mandale. Przy tematach z okręgami, wyznaczają okrąg o określonym promieniu, czy średnicy. Sami planują, jak wyznaczyć okrąg bez użycia cyrkla. 

    Mandale możemy znaleźć w sieci i połaczyć kompetencje matematyczne i informatyczne. 

https://mandalas.coloringcrew.com/star-flower-mandala.html# 

https://colormandala.com/


https://www.staedtler.com/intl/en/mandala-creator/#

https://www.mandalagaba.com/#KSuSTA




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Tejmniczy ogród

Tajemniczy ogród, moja inspiracja do wyzwania w  artgrupaatc . Nocne pomysły i powstało jeszcze jedno ATC - Tajemniczy ogród....

Dzień liczby Pi

  14.03 obchodzimy dzień liczby Pi. Zebrałam kilka pomysłów na obchodzenie tego dnia. 1. Badamy liczbę Pi - przygotowujemy okrągłe przedmioty mierzymy ich obwody - za pomocą sznurka, miarki, mierzymy średnicę i obliczamy Pi. Zbieramy dane w tabeli i analizujemy. 2. Miasto liczby Pi.  Rysujemy szerokości jednej kratki wieżowce, których wysokość odpowiada kolejnym cyfrą Pi - czyli 3  1  4 ... Możemy przygotować karty z różnymi wzorami do uzupełnienia, np. koła dołączyć np. do tego kod  karta w trójkąty Architekt zostawił nam rozpoczęty projekt miasta musi go dokończyć według jego pomysłu. Znajdź reguły i dokończ projekt.  3. Kodujemy obraz liczby Pi. Wybrałam różne kolory, bo przy jednym dzieci kolorują całymi pasmami, nie ma efektu o który nam chodzi - odczytywania kodu.  Rysuj według kodu:    Umieściłam te zadania również w ganial.ly  https://view.genial.ly/603f30dfbaa8980d85bd1811/interactive-content-dzien-liczby-pi 4. Znajdź swoją datę urodzenia w rozwinięciu liczby Pi. Do tego posłu

Dzień Tabliczki Mnożenia

Dzień Tabliczki Mnożenia obchodzimy 2.10.2020, czas się do niego odpowiedni przygotować. Oto kilka pomysłów na ten dzień, którymi chętnie się z Wami podzielę: 1) Udział w akcji Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia https://www.wmtday.org/pl 2) Zadania i karty pracy, możecie skorzystać z gotowych materiałów np.  gotowe karty pracy 3) Przygotowanie własnych arkuszy np. bingo  lub trimino 4) Wyszukiwanie zależności w tabeli. Narzędzie do tworzenia kart pracy:  karty pracy 5) Tabele do ćwiczenia tabliczki mnożenia: Generator 6) Bingo matematyczne, uczniowie rozwiązują problemy i uzupełniają tabelę: Generator zadań 7) Połączenie tabliczki mnożenia i kodowania. Generator 8) Strona poświęcona grą online z tabliczką mnożenia w tle (język francuski) gry online 9) Aktywna nauka tabliczki mnożenia: Tak wygląda zadanie, następnie przesuwamy nożyczkami Dobieramy odpowiedni podział kwadratów: I uzupełniamy działania.  Wchodzimy na stronę:  https://calculatice.ac-lille.fr/spip.php?rubrique2  i wybieramy: