Przejdź do głównej zawartości

KROPKA na matematyce - MANDALE

     "Historię Vashti i jej kropki zna coraz więcej uczniów. Sprawmy, by kolejni uczniowie dostrzegli, jak wielka siła tkwi w nich samych oraz jak wiele mogą czerpać od swoich kolegów i koleżanek. Wspólnie będziemy świętować nie tylko Dzień Kropki, ale cały Tydzień Kreatywności od 13 do 17 września. Razem odkryjmy, że ogromną frajdą jest łączenie kropek, budowanie relacji i edukacyjnych przyjaźni." tak do wspólnego projektu "Zaprzyjaźni się z Kropką" zaprasza Marlena Kowalska.  

    Kolejny raz wspólnie z uczniami będziemy rozmawiać o naszych talentach i szukać kropek na matematyce. Jednym z pomysłów na ten rok będą MANDALE. Dlaczego mandale? Rozwijają wyobraźnię, pomagają w skupieniu uwagi i koncentracji, rozwijają koordynację wzrokowo - ruchową, pomagają sie wyciszyć i zrelaksować. Mandale możemy tworzyć samodzielnie na podstawie koła - to wykorzystuje w klasie 4. Dzieci uczą się używać cyrkla tworząc własne obrazy. Możemy układać mandale z różnych elementów - w klasie wykorzystując figury, na boisku szkolnym np. z kamyków. Dzieci wyznaczają obszar określony przez nauczyciela, np. kwadrat o polu 49 dm kwadratowych, w którym tworzą mandale. Przy tematach z okręgami, wyznaczają okrąg o określonym promieniu, czy średnicy. Sami planują, jak wyznaczyć okrąg bez użycia cyrkla. 

    Mandale możemy znaleźć w sieci i połaczyć kompetencje matematyczne i informatyczne. 

https://mandalas.coloringcrew.com/star-flower-mandala.html# 

https://colormandala.com/


https://www.staedtler.com/intl/en/mandala-creator/#

https://www.mandalagaba.com/#KSuSTA




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Tejmniczy ogród

Tajemniczy ogród, moja inspiracja do wyzwania w  artgrupaatc . Nocne pomysły i powstało jeszcze jedno ATC - Tajemniczy ogród....

Dzień liczby Pi

  14.03 obchodzimy dzień liczby Pi. Zebrałam kilka pomysłów na obchodzenie tego dnia. 1. Badamy liczbę Pi - przygotowujemy okrągłe przedmioty mierzymy ich obwody - za pomocą sznurka, miarki, mierzymy średnicę i obliczamy Pi. Zbieramy dane w tabeli i analizujemy. 2. Miasto liczby Pi.  Rysujemy szerokości jednej kratki wieżowce, których wysokość odpowiada kolejnym cyfrą Pi - czyli 3  1  4 ... Możemy przygotować karty z różnymi wzorami do uzupełnienia, np. koła dołączyć np. do tego kod  karta w trójkąty Architekt zostawił nam rozpoczęty projekt miasta musi go dokończyć według jego pomysłu. Znajdź reguły i dokończ projekt.  3. Kodujemy obraz liczby Pi. Wybrałam różne kolory, bo przy jednym dzieci kolorują całymi pasmami, nie ma efektu o który nam chodzi - odczytywania kodu.  Rysuj według kodu:    Umieściłam te zadania również w ganial.ly  https://view.genial.ly/603f30dfbaa8980d85bd1811/interactive-content-dzien-liczby-pi 4. Znajdź swoją datę...

Kropka na matematyce dla klas IV- VIII

Dzień kropki coraz bliżej, czas zatem na aktywności. Dzisiaj proponuję karty pracy z odczytywaniem i zaznaczaniem współrzędnych. Wiadomość w linii: Po zaznaczeniu wszystkich punków otrzymujemy wiadomość "dot day on math" Gdzie znajdziemy generator: https://www.worksheetworks.com/math/geometry/graphing/secret-line-message.html Druga aktywność to odczytywanie punktów w układzie współrzędnych: Link do generatora Przy powtórzeniu działań na ułamkach, też możemy wplatać dzień kropki - zagrajmy w bingo! Link do generatora I na koniec, rozwiązywanie problemów matematycznych, czyli co z czym powiązać: Link do generatora Dobrego dnia kreatywności - Dot Day