Przejdź do głównej zawartości

Dzień kropki - projekt etwinning 2019

Rok szkolny 2019/2020 tuż, tuż.......

Startujemy z planowaniem, szukaniem nowych inspiracji.

W ramach Dnia Kropki - talentów proponuję grę z kodowaniem w tle. Dla matematyków, językowców, edukacji wczesnoszkolnej, ścisłowców.
Zapraszam!

Na początek tworzymy kratownicę 6X6. Moja jest z kółek, ale mogą też być karteczki samoprzylepne ( kolory nie mają znaczenia)




         Kolejny krok na bokach powstałego kwadratu ustawiamy cyfry od 1 do 6 - miejsca z których będzie startowała drużyna. Mamy 4 drużyny, mogą być to dwie - trzy osoby. Dzieci mogą grać też pojedynczo - czyli przy jednym stole mamy wtedy 4 dzieci.




Do gry potrzebne są 4 pionki i dwie kostki. 





 Pierwszy rzut wykonujemy jedną kostką - wylosowana cyfra oznacza pole z którego startujemy. U mnie była 1.



Ta sama grupa rzuca teraz dwoma kostkami - sumuje liczbę oczek. 



W przykładzie mamy 5. Czyli możemy wykonać - zakodować 5 ruchów. Poniżej znajdują się przykłady jak możemy kodować. Ja wykorzystałam:

strzałki z EDUSENS

 Kartoniki z gry Cody Roby



 Klocki ze ScottieGo!





I co dalej......
Gdy uczniowie dotrą do wybranego krążka odwracają go i czytają zadanie - np. może być to działanie (tabliczka mnożenia), słówko na zajęciach językowych, symbol pierwiastka na chemii lub jednostki na fizyce. Kiedy odpowiedź jest poprawna zdobywają pole, jeżeli błędna zakrywają z powrotem. I w ten sposób grają wszystkie grupy po kolei. Pierwsze ruchy są łatwe, problem zaczyna się, hmmm może nie problem lecz trudniejsza runda po paru rozgrywkach.


 Możemy zagrać również wykorzystując kubki, wtedy zadania kryją się pod kubkami. Kiedy odpowiedź jest dobra obracamy kubek.

Jak rozpoznać, które zdobyte pole jest kogo? 
Rozwiązań jest kilka:
- zaznaczamy danym kolorem flamastra zadanie rozwiązane przez grupę
- kładziemy kolorowy pasek, kwadracik na zdobytym polu
- dajemy kartki z kratownicą, gdzie uczniowie zaznaczają zdobyte pole




Dobrej zabawy, dajcie znać czy korzystacie. 
Jeżeli ktoś chce zmodyfikować, poprawić dołożyć coś......to piszcie, będziemy ewaluować grę wspólnie.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Tejmniczy ogród

Tajemniczy ogród, moja inspiracja do wyzwania w  artgrupaatc . Nocne pomysły i powstało jeszcze jedno ATC - Tajemniczy ogród....

Dzień liczby Pi

  14.03 obchodzimy dzień liczby Pi. Zebrałam kilka pomysłów na obchodzenie tego dnia. 1. Badamy liczbę Pi - przygotowujemy okrągłe przedmioty mierzymy ich obwody - za pomocą sznurka, miarki, mierzymy średnicę i obliczamy Pi. Zbieramy dane w tabeli i analizujemy. 2. Miasto liczby Pi.  Rysujemy szerokości jednej kratki wieżowce, których wysokość odpowiada kolejnym cyfrą Pi - czyli 3  1  4 ... Możemy przygotować karty z różnymi wzorami do uzupełnienia, np. koła dołączyć np. do tego kod  karta w trójkąty Architekt zostawił nam rozpoczęty projekt miasta musi go dokończyć według jego pomysłu. Znajdź reguły i dokończ projekt.  3. Kodujemy obraz liczby Pi. Wybrałam różne kolory, bo przy jednym dzieci kolorują całymi pasmami, nie ma efektu o który nam chodzi - odczytywania kodu.  Rysuj według kodu:    Umieściłam te zadania również w ganial.ly  https://view.genial.ly/603f30dfbaa8980d85bd1811/interactive-content-dzien-liczby-pi 4. Znajdź swoją datę urodzenia w rozwinięciu liczby Pi. Do tego posłu

Superkoderzy - Zielona Góra

Od roku jestem trenerem w programie Superkoderzy - fundacji Orange. Po przerobieniu dwóch ścieżek - przyrodniczej i majsterkowiczów - mam przyjemność dzielić się swoja wiedzą z innymi nauczycielami. Pierwsza moja grupa czekała na mnie w Zielonej Górze.  O programie możecie poczytać  tutaj.  W tej edycji udział bierze 120 szkół z całej Polski, w tym ponad 70 wybrało ścieżkę " Majsterkowicze". Zapraszam na fotorelację z Zielonej Góry - 2.09.2017r.