Rok szkolny 2019/2020 tuż, tuż.......
Startujemy z planowaniem, szukaniem nowych inspiracji.
Kolejny krok na bokach powstałego kwadratu ustawiamy cyfry od 1 do 6 - miejsca z których będzie startowała drużyna. Mamy 4 drużyny, mogą być to dwie - trzy osoby. Dzieci mogą grać też pojedynczo - czyli przy jednym stole mamy wtedy 4 dzieci.
Pierwszy rzut wykonujemy jedną kostką - wylosowana cyfra oznacza pole z którego startujemy. U mnie była 1.
W przykładzie mamy 5. Czyli możemy wykonać - zakodować 5 ruchów. Poniżej znajdują się przykłady jak możemy kodować. Ja wykorzystałam:
Startujemy z planowaniem, szukaniem nowych inspiracji.
W ramach Dnia Kropki - talentów proponuję grę z kodowaniem w tle. Dla matematyków, językowców, edukacji wczesnoszkolnej, ścisłowców.
Zapraszam!
Na początek tworzymy kratownicę 6X6. Moja jest z kółek, ale mogą też być karteczki samoprzylepne ( kolory nie mają znaczenia)
Kolejny krok na bokach powstałego kwadratu ustawiamy cyfry od 1 do 6 - miejsca z których będzie startowała drużyna. Mamy 4 drużyny, mogą być to dwie - trzy osoby. Dzieci mogą grać też pojedynczo - czyli przy jednym stole mamy wtedy 4 dzieci.
Do gry potrzebne są 4 pionki i dwie kostki.
Pierwszy rzut wykonujemy jedną kostką - wylosowana cyfra oznacza pole z którego startujemy. U mnie była 1.
Ta sama grupa rzuca teraz dwoma kostkami - sumuje liczbę oczek.
W przykładzie mamy 5. Czyli możemy wykonać - zakodować 5 ruchów. Poniżej znajdują się przykłady jak możemy kodować. Ja wykorzystałam:
strzałki z EDUSENS
Kartoniki z gry Cody Roby
Klocki ze ScottieGo!
I co dalej......
Gdy uczniowie dotrą do wybranego krążka odwracają go i czytają zadanie - np. może być to działanie (tabliczka mnożenia), słówko na zajęciach językowych, symbol pierwiastka na chemii lub jednostki na fizyce. Kiedy odpowiedź jest poprawna zdobywają pole, jeżeli błędna zakrywają z powrotem. I w ten sposób grają wszystkie grupy po kolei. Pierwsze ruchy są łatwe, problem zaczyna się, hmmm może nie problem lecz trudniejsza runda po paru rozgrywkach.
Możemy zagrać również wykorzystując kubki, wtedy zadania kryją się pod kubkami. Kiedy odpowiedź jest dobra obracamy kubek.
Jak rozpoznać, które zdobyte pole jest kogo?
Rozwiązań jest kilka:
- zaznaczamy danym kolorem flamastra zadanie rozwiązane przez grupę
- kładziemy kolorowy pasek, kwadracik na zdobytym polu
- dajemy kartki z kratownicą, gdzie uczniowie zaznaczają zdobyte pole
Dobrej zabawy, dajcie znać czy korzystacie.
Jeżeli ktoś chce zmodyfikować, poprawić dołożyć coś......to piszcie, będziemy ewaluować grę wspólnie.
Świetny i uniwersalny pomysł.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawy pomysł na powtorki i nie tylko.
OdpowiedzUsuńPrzerost formy nad treścią. Niestety.
OdpowiedzUsuńwzięłyśmy do Kropki 2019 - eTwinning
OdpowiedzUsuńA cos dla przedszkolaków?
OdpowiedzUsuń