Przejdź do głównej zawartości

Kodowanie offline w domu?

Zdalne nauczanie dla informatyka to radość. Teraz nasi uczniowie mogą wykorzystać zdobytą wiedzę w działaniu. Pokazują co potrafią i nad czym należy pracować. Warto współpracować - na poziomie nauczyciel - nauczyciel. Bo po co realizować kolejny temat z książki, jak można pokazać działanie narzędzia, które wykorzystuje np. pani z języka polskiego. I kolejny raz pojawiają się nam RELACJE, tym razem w gronie pedagogicznym. 

No, ale co z młodszymi dziećmi, które i tak spędzają godziny przed komputerem? Możemy im zaproponować zadania związane z kodowanie offline. 

1. Zakodowana droga.

 Dzieci odrysowują swoje dłonie i stopy - motoryka mała, do tego możemy powtórzyć lewa, prawa strona. Następnie układają trasę, może się składać z trzech, dwóch lub nawet czterech elementów w jednym rzędzie. Zdjęcia jeszcze z zajęć w szkole. 





2. Instrukcje z życia codziennego. Dzieci mogą rysować instrukcje codziennych czynności, np. mycie zębów: 




Dzieci rysują instrukcję mycia zębów na określonej liczbie kartek, np. 6. Świetna zabawa i nauka w jednym. 

Polecam również film:


W studio code.org w kursach możemy znaleźć wiele materiałów do wykorzystania "unplugged activity"




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Tejmniczy ogród

Tajemniczy ogród, moja inspiracja do wyzwania w  artgrupaatc . Nocne pomysły i powstało jeszcze jedno ATC - Tajemniczy ogród....

Dzień liczby Pi

  14.03 obchodzimy dzień liczby Pi. Zebrałam kilka pomysłów na obchodzenie tego dnia. 1. Badamy liczbę Pi - przygotowujemy okrągłe przedmioty mierzymy ich obwody - za pomocą sznurka, miarki, mierzymy średnicę i obliczamy Pi. Zbieramy dane w tabeli i analizujemy. 2. Miasto liczby Pi.  Rysujemy szerokości jednej kratki wieżowce, których wysokość odpowiada kolejnym cyfrą Pi - czyli 3  1  4 ... Możemy przygotować karty z różnymi wzorami do uzupełnienia, np. koła dołączyć np. do tego kod  karta w trójkąty Architekt zostawił nam rozpoczęty projekt miasta musi go dokończyć według jego pomysłu. Znajdź reguły i dokończ projekt.  3. Kodujemy obraz liczby Pi. Wybrałam różne kolory, bo przy jednym dzieci kolorują całymi pasmami, nie ma efektu o który nam chodzi - odczytywania kodu.  Rysuj według kodu:    Umieściłam te zadania również w ganial.ly  https://view.genial.ly/603f30dfbaa8980d85bd1811/interactive-content-dzien-liczby-pi 4. Znajdź swoją datę...

Kropka na matematyce dla klas IV- VIII

Dzień kropki coraz bliżej, czas zatem na aktywności. Dzisiaj proponuję karty pracy z odczytywaniem i zaznaczaniem współrzędnych. Wiadomość w linii: Po zaznaczeniu wszystkich punków otrzymujemy wiadomość "dot day on math" Gdzie znajdziemy generator: https://www.worksheetworks.com/math/geometry/graphing/secret-line-message.html Druga aktywność to odczytywanie punktów w układzie współrzędnych: Link do generatora Przy powtórzeniu działań na ułamkach, też możemy wplatać dzień kropki - zagrajmy w bingo! Link do generatora I na koniec, rozwiązywanie problemów matematycznych, czyli co z czym powiązać: Link do generatora Dobrego dnia kreatywności - Dot Day