Przejdź do głównej zawartości

Wysokości w figurach.



W klasie V zbliżam się do tematów związanych z polami figur. W tych tematach duży problem stanowi wyznaczanie wszystkich wysokości w danej figurze. 
W klasie przygotowywaliśmy figury, sznurki, które przykładaliśmy do wierzchołków i w ten sposób wyznaczaliśmy wysokości. 
W obecnym modelu nauczania przygotowałam instrukcję jak samemu przygotować taką pomoc. 
W linku znajduje się prezentacja dla uczniów - temat " Pole równoległoboku". Prowadzę lekcję przez zoom, ale przygotowuję też materiały dodatkowe do powtórzeń, pracy samodzielnej. W materiale wykorzystałam filmy z youtube.
 


Poniżej zdjęcia z trójkątami, nie ma na nich wszystkich wysokości bo będzie to zadanie dla uczniów.
Co potrzebujesz:


Trójkąt rozwartokątny ( tutaj można popracować nad przyczepieniem nitki do wierzchołka, ja wykorzystałam taśmę klejącą. Może lepsza i bardziej precyzyjna okazała by się plastelina, warto spróbować)


Trójkąt ostrokątny i prostokątny.









Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Tejmniczy ogród

Tajemniczy ogród, moja inspiracja do wyzwania w  artgrupaatc . Nocne pomysły i powstało jeszcze jedno ATC - Tajemniczy ogród....

Dzień liczby Pi

  14.03 obchodzimy dzień liczby Pi. Zebrałam kilka pomysłów na obchodzenie tego dnia. 1. Badamy liczbę Pi - przygotowujemy okrągłe przedmioty mierzymy ich obwody - za pomocą sznurka, miarki, mierzymy średnicę i obliczamy Pi. Zbieramy dane w tabeli i analizujemy. 2. Miasto liczby Pi.  Rysujemy szerokości jednej kratki wieżowce, których wysokość odpowiada kolejnym cyfrą Pi - czyli 3  1  4 ... Możemy przygotować karty z różnymi wzorami do uzupełnienia, np. koła dołączyć np. do tego kod  karta w trójkąty Architekt zostawił nam rozpoczęty projekt miasta musi go dokończyć według jego pomysłu. Znajdź reguły i dokończ projekt.  3. Kodujemy obraz liczby Pi. Wybrałam różne kolory, bo przy jednym dzieci kolorują całymi pasmami, nie ma efektu o który nam chodzi - odczytywania kodu.  Rysuj według kodu:    Umieściłam te zadania również w ganial.ly  https://view.genial.ly/603f30dfbaa8980d85bd1811/interactive-content-dzien-liczby-pi 4. Znajdź swoją datę...

Kropka na matematyce dla klas IV- VIII

Dzień kropki coraz bliżej, czas zatem na aktywności. Dzisiaj proponuję karty pracy z odczytywaniem i zaznaczaniem współrzędnych. Wiadomość w linii: Po zaznaczeniu wszystkich punków otrzymujemy wiadomość "dot day on math" Gdzie znajdziemy generator: https://www.worksheetworks.com/math/geometry/graphing/secret-line-message.html Druga aktywność to odczytywanie punktów w układzie współrzędnych: Link do generatora Przy powtórzeniu działań na ułamkach, też możemy wplatać dzień kropki - zagrajmy w bingo! Link do generatora I na koniec, rozwiązywanie problemów matematycznych, czyli co z czym powiązać: Link do generatora Dobrego dnia kreatywności - Dot Day