Logiczne myślenie, szukanie zależności, rozumowanie i argumentacja to obszary, które najgorzej wypadają na egzaminach. Problemy sprawiają zadania z bryłami, które są połączone lub mają wycięty element. Chcę Wam pokazać dwa narzędzia, które stosuję do pracy z uczniami - oczywiście TIKOWE. ( W czasie zajęć manipulujemy sześcianami, budujemy szkielety brył z patyczków, itp - doświadczają) W kolejnym kroku przechodzimy na tablicę interaktywną i tu najlepiej sprawdza się: mozaik 3D Na stronie część rzeczy jest płatnych, gdy założymy konto nauczyciela mam 5 darmowych wejść na dowolną animację premium - tygodniowo. Po tygodniu konto nam się czyści i znowu używamy dowolnych animacji.
Poniżej moja ulubiona, należy ułożyć bryłę z rozrzuconych sześciennych klocków według wytycznych po lewej stronie. Rzuty z przodu, góry i boku. Możemy wykorzystać to jako przykłady rzutów, dzieci układają bryły z sześcianów, które mają przed sobą. W kolejnym kroku sprawdzamy rozwiązanie na tablicy. Należy jednak sprawdzić, czy daną bryłę da się ułożyć w " realu".
Po ćwiczeniach w przestrzeni realnej i wirtualnej musimy przejść na papier, bo z takim zderzeniem muszą się zmierzyć nasi uczniowie. Z pomocą przychodzi nam generator do zadań:
Po wygenerowaniu karta pracy wygląda tak:
Komentarze
Prześlij komentarz