Przejdź do głównej zawartości

Matematyczne kodowanie






Co potrzebujemy - cyfry od 1 do 9, my ułożyliśmy je na macie. Można zapisać cyfry na karteczkach samoprzylepnych i ułożyć kratownice. To jest nasza baza do tworzenia działań. Wykorzystujemy działania, które znamy - dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie, oraz nawiasy. Pierwsze zadanie polegało na odczytaniu kodu, przejściu przez pola i wyzbieraniu wszystkich cyfr (kod strzałkowy, każdy może dobrać do możliwości swoich dzieci). Z zebranych cyfr uczniowie budowali najmniejszą i największą liczbę. Później wykonywali działania na zebranych liczbach - tak, aby otrzymać największy i najmniejszy wynik. Nie budowali nowych liczb, tylko wykorzystali te, które mieli. Np: 3,4,5 szybko odkryli, że największa powstanie przez wymnożenie ich: 3*4*5. Jeżeli chodzi o najmniejszą należy określić w jakim zbiorze liczb się poruszamy np. tylko naturalne lub całkowite. Drugie zadanie polegało na zakodowaniu takiej drogi, by wykonując różne działania otrzymać wynik np. 126. Trzecim zadaniem i ostatnim, które udało nam się zrobić w ciągu 45 minut, było odczytanie liczby o określonych współrzędnych i tak zaplanować drogę, by wynik wyniósł 63. Dzieciaki korzystały z kalkulatorów, ćwiczyły umiejętność posługiwania się kalkulatorem, kolejność działań. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Tejmniczy ogród

Tajemniczy ogród, moja inspiracja do wyzwania w  artgrupaatc . Nocne pomysły i powstało jeszcze jedno ATC - Tajemniczy ogród....

Superkoderzy - Zielona Góra

Od roku jestem trenerem w programie Superkoderzy - fundacji Orange. Po przerobieniu dwóch ścieżek - przyrodniczej i majsterkowiczów - mam przyjemność dzielić się swoja wiedzą z innymi nauczycielami. Pierwsza moja grupa czekała na mnie w Zielonej Górze.  O programie możecie poczytać  tutaj.  W tej edycji udział bierze 120 szkół z całej Polski, w tym ponad 70 wybrało ścieżkę " Majsterkowicze". Zapraszam na fotorelację z Zielonej Góry - 2.09.2017r.

Ogród japoński Wrocław - jesiennie