Przejdź do głównej zawartości

Kodowanie w przedszkolu

     Kodowanie i programowanie jest teraz częścią podstawy programowej nauczania w  przedszkolu. Dzieci uczą się myśleć o kodowaniu i programowaniu jako o narzędziach, które należy zgłębiać i wykorzystywać na wielu przedmiotach. Ten sposób myślenia ma na celu osiągnięcie kilku rzeczy: udostępnienie kodowania i programowania dzieciom z różnymi zainteresowaniami oraz pokazanie uczniom, dlaczego zrozumienie, jak działa technologia, jest istotne dla ich życia, łącząc jej użycie z wieloma czynnościami. Na zajęciach sportowych - zakodowany taniec, poruszanie się po sali według określonych reguł. Na zajęciach plastycznych dzieci mogą uczyć się o pętelkach robiąc na drutach, co jest przecież sekwencją, które czasami się różnią, a czasem pozostają takie same. Wykonują rysunki według określonych instrukcji, krok po kroku. Tworzą własne instrukcje - algorytmy związane z codziennymi czynnościami. Oczywiście cała matematyka to sekwencje kodów, rozwiązywanie problemów małymi krokami. 

Jak jest rola nauki programowania?

Jak uczyć programowania w przedszkolu? 

Jakie narzędzia do tego wykorzystać?

O tym więcej w czasie spotkania na webinarium:

Link do spotkania

W czasie spotkania poznasz generatory do kart pracy, np.

ciągi logiczne:




Jak stworzyć kratownice z własnymi obrazami:

Zakodowane działania:

I wiele innych zadań związanych z kodowaniem offline i online. Zapraszam!





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Tejmniczy ogród

Tajemniczy ogród, moja inspiracja do wyzwania w  artgrupaatc . Nocne pomysły i powstało jeszcze jedno ATC - Tajemniczy ogród....

Dzień liczby Pi

  14.03 obchodzimy dzień liczby Pi. Zebrałam kilka pomysłów na obchodzenie tego dnia. 1. Badamy liczbę Pi - przygotowujemy okrągłe przedmioty mierzymy ich obwody - za pomocą sznurka, miarki, mierzymy średnicę i obliczamy Pi. Zbieramy dane w tabeli i analizujemy. 2. Miasto liczby Pi.  Rysujemy szerokości jednej kratki wieżowce, których wysokość odpowiada kolejnym cyfrą Pi - czyli 3  1  4 ... Możemy przygotować karty z różnymi wzorami do uzupełnienia, np. koła dołączyć np. do tego kod  karta w trójkąty Architekt zostawił nam rozpoczęty projekt miasta musi go dokończyć według jego pomysłu. Znajdź reguły i dokończ projekt.  3. Kodujemy obraz liczby Pi. Wybrałam różne kolory, bo przy jednym dzieci kolorują całymi pasmami, nie ma efektu o który nam chodzi - odczytywania kodu.  Rysuj według kodu:    Umieściłam te zadania również w ganial.ly  https://view.genial.ly/603f30dfbaa8980d85bd1811/interactive-content-dzien-liczby-pi 4. Znajdź swoją datę urodzenia w rozwinięciu liczby Pi. Do tego posłu

Dzień Tabliczki Mnożenia

Dzień Tabliczki Mnożenia obchodzimy 2.10.2020, czas się do niego odpowiedni przygotować. Oto kilka pomysłów na ten dzień, którymi chętnie się z Wami podzielę: 1) Udział w akcji Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia https://www.wmtday.org/pl 2) Zadania i karty pracy, możecie skorzystać z gotowych materiałów np.  gotowe karty pracy 3) Przygotowanie własnych arkuszy np. bingo  lub trimino 4) Wyszukiwanie zależności w tabeli. Narzędzie do tworzenia kart pracy:  karty pracy 5) Tabele do ćwiczenia tabliczki mnożenia: Generator 6) Bingo matematyczne, uczniowie rozwiązują problemy i uzupełniają tabelę: Generator zadań 7) Połączenie tabliczki mnożenia i kodowania. Generator 8) Strona poświęcona grą online z tabliczką mnożenia w tle (język francuski) gry online 9) Aktywna nauka tabliczki mnożenia: Tak wygląda zadanie, następnie przesuwamy nożyczkami Dobieramy odpowiedni podział kwadratów: I uzupełniamy działania.  Wchodzimy na stronę:  https://calculatice.ac-lille.fr/spip.php?rubrique2  i wybieramy: