Przejdź do głównej zawartości

Informatyka, plastyka, technika?


STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Math) na zajęciach. Informatyka, fizyka, technika, plastyka, ale też relacje, współpraca czyli kompetencje miękkie na jednych obowiązkowych zajęciach. Tak to możliwe i da się.
Wspólnie tworzyliśmy interaktywne kartki z wykorzystaniem diod, baterii i taśmy przewodzącej prąd. Na początku rozmowa, jak to działa - dlaczego raz świeci dioda, a raz nie. Co z tym plusem i minusem? Później projekt kartki, a i tu mamy wykorzystanie telefonów - wyszukiwanie informacji, inni zaproponowali świąteczny klimat z muzyką w tle. Poniżej praca w trakcie i efekty końcowe. Daliśmy radę w 45 minut :)







Jak to połączyć? 




Komentarze

  1. Witam, bardzo fajny, nietylko świąteczny projekt kartki. Czy mogę zapytać jak to przygotować?
    Pozdrawiam Margaret

    OdpowiedzUsuń
  2. Potrzebujemy diody - przebijamy kartkę, z drugiej strony prowadzimy "przewody" taśmą przewodzącą od diody - jeden od plusa, drugi od minusa. Następnie zaginamy jeden róg kartki - miejsce na baterię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Taśma przewodząca ile ma mm szerokości? Gdzie kupiona?

    OdpowiedzUsuń
  4. https://botland.com.pl/pl/tasmy/5549-tasma-miedziana-emi-z-klejem-15mm-x-30m.html

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Tejmniczy ogród

Tajemniczy ogród, moja inspiracja do wyzwania w  artgrupaatc . Nocne pomysły i powstało jeszcze jedno ATC - Tajemniczy ogród....

Superkoderzy - Zielona Góra

Od roku jestem trenerem w programie Superkoderzy - fundacji Orange. Po przerobieniu dwóch ścieżek - przyrodniczej i majsterkowiczów - mam przyjemność dzielić się swoja wiedzą z innymi nauczycielami. Pierwsza moja grupa czekała na mnie w Zielonej Górze.  O programie możecie poczytać  tutaj.  W tej edycji udział bierze 120 szkół z całej Polski, w tym ponad 70 wybrało ścieżkę " Majsterkowicze". Zapraszam na fotorelację z Zielonej Góry - 2.09.2017r.

Dzień liczby Pi

  14.03 obchodzimy dzień liczby Pi. Zebrałam kilka pomysłów na obchodzenie tego dnia. 1. Badamy liczbę Pi - przygotowujemy okrągłe przedmioty mierzymy ich obwody - za pomocą sznurka, miarki, mierzymy średnicę i obliczamy Pi. Zbieramy dane w tabeli i analizujemy. 2. Miasto liczby Pi.  Rysujemy szerokości jednej kratki wieżowce, których wysokość odpowiada kolejnym cyfrą Pi - czyli 3  1  4 ... Możemy przygotować karty z różnymi wzorami do uzupełnienia, np. koła dołączyć np. do tego kod  karta w trójkąty Architekt zostawił nam rozpoczęty projekt miasta musi go dokończyć według jego pomysłu. Znajdź reguły i dokończ projekt.  3. Kodujemy obraz liczby Pi. Wybrałam różne kolory, bo przy jednym dzieci kolorują całymi pasmami, nie ma efektu o który nam chodzi - odczytywania kodu.  Rysuj według kodu:    Umieściłam te zadania również w ganial.ly  https://view.genial.ly/603f30dfbaa8980d85bd1811/interactive-content-dzien-liczby-pi 4. Znajdź swoją datę urodzenia w rozwinięciu liczby Pi. Do tego posłu