Przejdź do głównej zawartości

4 czwórki

Dzisiaj polecam Wam zabawę liczbami. Robiłam ją kiedyś z uczniami, teraz znowu do niej wróciłam.

 Na czym polega zadanie uczniów:

 przy użyciu czterech czwórek i dowolnych działań matematycznych stwórz działania w wyniku których otrzymasz liczby od 0 do 20

W każdym działaniu muszą być dokładnie 4 czwórki, jeżeli ktoś chce użyć potęgi to tylko
o wykładniku 4. Korzystamy z kolejności działań, stosujemy nawiasy. 

Zadanie można modyfikować dla młodszych dzieci dając inne liczby. Zadanie dzieci odbierają, jako

 " nietypowe" bo mają wynik, a trzeba podać działanie.

Kiedy to robić?

Ja omówiłam w czasie lekcji zasadę i wywiesiłam, przed klasą duży arkusz papieru z liczbami od 0 

do 10 (pierwszy tydzień pracy). Dzieciaki z różnych klas wpisują działania. W czasie lekcji zabieram 

arkusz do klasy, jak ktoś skończy swoja pracę, może pomyśleć nad przykładem.

Kiedy przygotujemy liczby od 0 do 100 robi się nam już ciekawy projekt. 

Przykłady rozwiązań:

0: 4+4-4-4

1: 4/4 +4 -4 

2: 4/4 + 4/4

3: (4+4+4):4, itd. 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Tejmniczy ogród

Tajemniczy ogród, moja inspiracja do wyzwania w  artgrupaatc . Nocne pomysły i powstało jeszcze jedno ATC - Tajemniczy ogród....

Dzień liczby Pi

  14.03 obchodzimy dzień liczby Pi. Zebrałam kilka pomysłów na obchodzenie tego dnia. 1. Badamy liczbę Pi - przygotowujemy okrągłe przedmioty mierzymy ich obwody - za pomocą sznurka, miarki, mierzymy średnicę i obliczamy Pi. Zbieramy dane w tabeli i analizujemy. 2. Miasto liczby Pi.  Rysujemy szerokości jednej kratki wieżowce, których wysokość odpowiada kolejnym cyfrą Pi - czyli 3  1  4 ... Możemy przygotować karty z różnymi wzorami do uzupełnienia, np. koła dołączyć np. do tego kod  karta w trójkąty Architekt zostawił nam rozpoczęty projekt miasta musi go dokończyć według jego pomysłu. Znajdź reguły i dokończ projekt.  3. Kodujemy obraz liczby Pi. Wybrałam różne kolory, bo przy jednym dzieci kolorują całymi pasmami, nie ma efektu o który nam chodzi - odczytywania kodu.  Rysuj według kodu:    Umieściłam te zadania również w ganial.ly  https://view.genial.ly/603f30dfbaa8980d85bd1811/interactive-content-dzien-liczby-pi 4. Znajdź swoją datę urodzenia w rozwinięciu liczby Pi. Do tego posłu

Superkoderzy - Zielona Góra

Od roku jestem trenerem w programie Superkoderzy - fundacji Orange. Po przerobieniu dwóch ścieżek - przyrodniczej i majsterkowiczów - mam przyjemność dzielić się swoja wiedzą z innymi nauczycielami. Pierwsza moja grupa czekała na mnie w Zielonej Górze.  O programie możecie poczytać  tutaj.  W tej edycji udział bierze 120 szkół z całej Polski, w tym ponad 70 wybrało ścieżkę " Majsterkowicze". Zapraszam na fotorelację z Zielonej Góry - 2.09.2017r.