Jeszcze styczeń w duszy gra, a tu już marzec.... W styczniu były u nas ferie, więc i odwiedziny juniora. Przyjechał do cioci w góry, a tu śniegu nie ma. Więc ruszyliśmy na poszukiwanie śniegu i dobrej zabawy. I oto efekty............
14.03 obchodzimy dzień liczby Pi. Zebrałam kilka pomysłów na obchodzenie tego dnia. 1. Badamy liczbę Pi - przygotowujemy okrągłe przedmioty mierzymy ich obwody - za pomocą sznurka, miarki, mierzymy średnicę i obliczamy Pi. Zbieramy dane w tabeli i analizujemy. 2. Miasto liczby Pi. Rysujemy szerokości jednej kratki wieżowce, których wysokość odpowiada kolejnym cyfrą Pi - czyli 3 1 4 ... Możemy przygotować karty z różnymi wzorami do uzupełnienia, np. koła dołączyć np. do tego kod karta w trójkąty Architekt zostawił nam rozpoczęty projekt miasta musi go dokończyć według jego pomysłu. Znajdź reguły i dokończ projekt. 3. Kodujemy obraz liczby Pi. Wybrałam różne kolory, bo przy jednym dzieci kolorują całymi pasmami, nie ma efektu o który nam chodzi - odczytywania kodu. Rysuj według kodu: Umieściłam te zadania również w ganial.ly https://view.genial.ly/603f30dfbaa8980d85bd1811/interactive-content-dzien-liczby-pi 4. Znajdź swoją datę urodzenia w rozwinięciu liczby Pi. Do tego posłu
Od roku jestem trenerem w programie Superkoderzy - fundacji Orange. Po przerobieniu dwóch ścieżek - przyrodniczej i majsterkowiczów - mam przyjemność dzielić się swoja wiedzą z innymi nauczycielami. Pierwsza moja grupa czekała na mnie w Zielonej Górze. O programie możecie poczytać tutaj. W tej edycji udział bierze 120 szkół z całej Polski, w tym ponad 70 wybrało ścieżkę " Majsterkowicze". Zapraszam na fotorelację z Zielonej Góry - 2.09.2017r.
Ja tam się cieszę z braku śniegu :P
OdpowiedzUsuń